ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Wednesday, 12 December 2012

NASIHAT KUBUR


 Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD
 Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan BERSILATURAHIM.
 Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.
 Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan maka racunilah ia dengan AMALAN  
 SEDEKAH.
 Aku yang menyepitmu hingga hancur bila mana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT.
 Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu 
 dengan  PUASA.
 Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan   
 Perbanyakkan mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"

No comments:

Post a Comment